کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9323 | مشاهده و دانلود: 750001130 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/03 | اعضاء: 317877 | نظرات: 37946
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

قربانیان جدید زباله های پلاستیکی

نگاهی به این خبر

به گزارش سافت گذر، نه تنها بطری ها و زباله های پلاستیکی، بلکه میکرو پلاستیک ها نیز برای زندگی کوسه ها و والها خطرناک هستند.

زباله پلاستیک میکرو پلاستیک تکنولوژی فناوری

تهدیدی به نام پلاستیک

معمولاً وقتی درباره آلودگی دریا با زباله های پلاستیکی را به یاد می آوریم، تصویری از لاک پشت ها به ذهن ما خطور می کند که در ظروف پلاستیکی گیر افتاده اند و یا پرندگان دریایی را تجسم می کنیم که به خاطر کیسه های پلاستیکی در حال خفه شدن هستند.

البته منظور ما از پلاستیک، تکه های بزرگ زباله نیست بلکه قطعات کوچک که حتی با چشم نیز دیده نمی شوند، در زمره پلاستیک ها هستند.
مطالعه جدید نشان می دهد که کوچک ترین قطعه پلاستیکی نیز، می تواند زندگی موجودات دریایی را تحت تأثیر منفی قرار دهد.

محققانی از کشورهای آمریکا، اتریش و ایتالیا گزارش داده اند که کوسه ها و والها، جدیدترین قربانیان میکرو پلاستیک ها هستند.

منظور از میکرو پلاستیک، قطعات پلاستیکی بسیار ریزی است که روی سطح دریا شناورند و باعث آلودگی آب می شوند.

این تحقیق که به مرحله انتشار نیز رسیده است، فاش می کند که خوردن این زباله ها برای جانوران دریایی به اندازه ای مضر است که باعث می شود بدن آنها دیگر نتواند مواد معدنی را جذب کند و حتی ممکن است مواد سمی وارد بدن آنها شود.

البته جانوران دریایی که دندان ندارند، نسبت به سایر جانداران بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که موجودات دریایی بدون دندان، علاوه بر مصرف پلانکتون ها به عنوان وعده اصلی غذایی، قطعات پلاستیکی سمی را نیز می بلعند.

این قطعات که همان میکرو پلاستیک ها نام دارند، درازای آنها کمتر از نیم سانتی متر است که تقریباً سایزی برابر سایز پلانکتون ها دارند.

یکی از محققان این مطالعه می گوید:(( بر خلاف افزایش مطالعات انجام شده روی موجودات دریایی بدون دندان، تحقیقات کمی درباره تأثیر میکرو پلاستیک ها روی زندگی جانداران دریایی انجام گرفته است ولی حقیقتی که وجود دارد این است به زودی تعداد زیادی از این موجودات از بین خواهند رفت)).

خطری برای والها

مراقبت های پزشکی که از والها در سواحل به عمل آمده است، بیانگر وجود قطعات پلاستیکی در معده و شکم آنها بوده است ولی چیزی که به وفور دیده می شود، میکرو پلاستیک ها هستند.

حقیقتی که باید به آن توجه داشت این است که گونه های جانوری قوی هیکل و بزرگ، بیشتر از آنچه که فکر می کنیم در معرض خطر و نابودی هستند.

میکرو پلاستیک ها از مواد مختلفی به وجود می آیند. مثلاً تکه تکه شدن وسایل پلاستیکی یکی از این منابع است. همچنین کف صابون و خمیردندان ها نیز دارای مقدار قابل ملاحظه ای میکرو پلاستیک می باشند.

راه حل های مبارزه با این بحران

راه حلی که وجود دارد این نیست که دست و صورت خود را نشوییم و یا بهتر بازیافت کنیم. بلکه باید شرکت ها را مجاب کرد از پلاستیک ها کمتر استفاده کنند و دولت ها باید راه حل هایی را برای پاکسازی میکرو پلاستیک ها از سطح دریاها پیدا کنند.

ولی از همه مهمتر، آگاهی بخشی به مردم درباره خطرات استفاده بی رویه از پلاستیک در زندگی است.

بهرحال کوسه ها و والها، برای اکوسیستم خود، اعضای بی بدیلی هستند که اگر منقرض شوند، به راحتی ابتدا اکوسیستم خود و سپس اکوسیستم انسانها را تحت تأثیر قرار می دهند.



منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40485 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/11/20 تعداد مشاهده: 3586
سافت گذر